Latest News

Ενας στους 4 θεωρεί τη ζώνη... αξεσουάρ

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009 , Posted by Admin at 6:24 μ.μ.

Αλλεργία με τη ζώνη ασφαλείας και το κράνος έχει 1 στους 3 οδηγούς αυτοκινήτου, με τους άνδρες να εμφανίζονται σαφώς πιο αμελείς σε σχέση με τις γυναίκες.
Στη σχετική έρευνα που παρουσιάστηκε στη διάρκεια του 4ου Συνεδρίου για την Οδική Ασφάλεια, που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, διαπιστώνεται ότι το 26% των ανδρών θεωρεί τη ζώνη ασφαλείας... αξεσουάρ, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες είναι 17%. Τα ποσοστά είναι μεγαλύτερα στους νέους και ηλικιωμένους άνδρες, όπου φτάνουν το 29%, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται οι γυναίκες ηλικίας άνω των 25 ετών, όπου το ποσοστό χρήσης της ζώνης φτάνει στο 84%.
Οπως διαπιστώνεται από την ανάλυση των στοιχείων που συγκέντρωσαν οι ερευνητές, πολλοί οδηγοί εξακολουθούν να θεωρούν πως η χρήση της ζώνης είναι απαραίτητη μόνο κατά τις μετακινήσεις εκτός πόλης. Ενώ, δηλαδή, η ζώνη χρησιμοποιείται από τα 3/4 των οδηγών όταν κινούνται στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, το ποσοστό αυξάνεται σε 91% στις μετακινήσεις στην Αθηνών - Κορίνθου και σε 97% στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης -Κατερίνης. Ανάλογη είναι και η συμπεριφορά των υπόλοιπων επιβαινόντων στο αυτοκίνητο, οι οποίοι θεωρούν πως επειδή δεν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι δεν χρειάζεται να φορέσουν ζώνη. Ετσι, στην κίνηση σε μια πόλη το ποσοστό των επιβατών στα πίσω καθίσματα με χρήση ζώνης είναι μόλις 19% και αυξάνεται σε 28% στην κίνηση στο υπεραστικό οδικό δίκτυο.
Ισως η λαμαρίνα του Ι.Χ. και η ύπαρξη αερόσακων να δημιουργούν την ψευδαίσθηση της προστασίας, αλλά τι ακριβώς κάνει τους, κυρίως νεαρής ηλικίας, δικυκλιστές να νιώθουν σίγουροι; Η έρευνα καταγράφει ότι το 39% των ανδρών και το 56% (!) των γυναικών ηλικίας ώς και 24 ετών δεν χρησιμοποιεί κράνος. Στο σύνολο, πάλι ένας στους τέσσερις κυκλοφορεί με το κράνος στο... σπίτι ή κρεμασμένο στο χέρι, με τα ποσοστά μη χρήσης να μειώνονται ώς και στο 4% κατά την κίνηση στο εθνικό οδικό δίκτυο και τους επαρχιακούς δρόμους. «Το σημαντικότερο για εμάς είναι η μεταβολή των επικίνδυνων συμπεριφορών στην κυκλοφορία στους δρόμους», σχολίασε ο υφυπουργός Υποδομών Ν. Σηφουνάκης, τονίζοντας ότι «το δόγμα μας στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα είναι "οι πόλεις για τους πεζούς πολίτες"» και ότι προτεραιότητα θα δοθεί στις αστικές συγκοινωνίες, στη διεύρυνση των πεζοδρομίων και στις μονοδρομήσεις των οδών.

Currently have 0 σχόλια:

Leave a Reply

Δημοσίευση σχολίου