Latest News

Εταιρία web hosting

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009 , Posted by Admin at 6:58 μ.μ.

Πολλοί θεωρούν το άνοιγμα μίας εταιρίας web hosting κάτι το εύκολο και τελείως ανέξοδη για να την αρχίσεις. Γι’αυτο το λόγο βλέπουμε να ανοίγουν πόλες “παράξενες” εταιρίες που πολλόι απο εμάς ούτε που θα το σκεφτόμασταν να αγοράσουμε απο εκέι.
Όμως πολλοί πελάτες που δε γνωρίζουν τις προυποθέσεις και τα standard  που πρέπει να πλήρει μια τέτοια εταιρία τις επιλέγουν.
Στο παρακάτω βοήθημα θα δούμε τα κυριότερα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να ανοίξει μια εταιρία φιλοξενίας ιστοσελίδων με μέλλον.

Δεν θα περιγράψω το νομικό μέρος τις όλης υπόθεσης. Εξυπακούεται πως για την πώληση οποιας υπηρεσίας, πρέπει να έχουμε μια νόμιμη εταιρία ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε στο πελάτη τιμολόγιο και μια νόμιμη παρουσία τις δραστηριότητας μας.
Ακόμα θα είναι πιο εύκολο να προσελκύσουμε εταιρίες (απαίτηση τιμολογίου) και να προσθέσουμε κύρος στην δραστηριότητα μας ώστε να μας εμπιστευθούν οι μελλοντικοί μας πελάτες.
Στο πρακτικό μέρος: Τα σημεία που θα πρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή είναι:
1) Servers που θα φιλοξενίσουν τα web sites των πελατών.
2) Τεχνική υποστήριξη ( support )
3) Billing System
4) Κατασκευή ιστοσελίδας για την προώθηση των υπηρεσιών - Προώθηση της ιστοσελίδας
5) Μελέτη στη κοστολόγιση των υπηρεσιών και της προσφοράς μας (hosting plans).
6) Backup

1) Servers Φιλοξενίας
Πολλοί αρχίζουν με ένα απλό πακέτο reseller που μπορεί να κοστίσει απο τα 15 Euro/μήνα μέχρι τα 35-40 euro/μήνα εάν επιλέξουμε μια καλήτερη εταιρία απο την οποία θα μεταπωλήσουμε της υπηρεσίες της.
Η σωστή όμως, για αρχή, επιλογή είναι η αγόρα ενός VPS Hosting Account (τουλάχιστον) ή η αγορά ενος Dedicated Server.
Ένας ολόκληρος server στον οποίο φιλοξενούμε μόνο τα δικά μας websites προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα:
α) Η ομαλή λειτουργεία του server δεν εξαρτάται απο websites “τρίτων” που δε βρίσκονται κάτω απο το δικό μας account.
Η φιλοξενεία ενός μεγάλου web site, πολλές φορές μπορεί να είναι πρόβλημα, επειδή ο όγκος των δεδομένων που σερβίρει καθημερινά στους επισκέπτες του μπορεί να καταναλώσει τα resources (RAM, CPU, Bandwidth) που θα καταναλώσουν σε ένα μηνα 200 μικρά websites.
Με ένα dedicated server έχουμε τη δυνατότητα να διαχειριστούμε όλα τα websites που φιλοξενούντε στο server.
β) Στην αρχή ώσπου να κερδίσουμε πελάτες τα έξοδα είναι μεγάλύτερα (απο 150 euro/μήνα) αλλα μελλοντικά μπορούμε σε ένα μόνο account (root server) να φιλοξενίσουμε ένα μεγάλο αριθμο ιστοσελίδων χώρις να χαθεί η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε.
γ) Μπορούμε να προσφέρουμε χωρίς προβλήματα “ελκυστικά” πακέτα φιλοξενίας  για τους νέους πελάτες.
Δυστυχώς όμως ένας dedicated server έχει και ορισμένα μειονεκτήματα όπως:
- Server monitoring. Πρέπει να πληρώσουμε για μία υπηρεσία server monitoring (πχ. hyperspin.com) ώστε να έχουμε άμεση ενημέρωση σε περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα με τον server μας.
- Τεχνικό προσωπικό (support) με καλές γνώσεις ώστε να μπορέσει γρήγορα να λύσει οποιοδήποτε πρόβλημα παρουσιαστεί στο server.
2) Web Hosting Support - τεχνική υποστήριξη.
Ο μεγαλύτερος αριθμός εταιριών που προσφέρουν υπηρεσίες φιλοξενίας ιστοσελίδων επιλέγουν κάποιο High End μηχάνημα με τα standard χαρακτηριστικά που έχουν ζήτηση. Αυτό που κάνει όμως μια εταιρία να ξεχωρίσει απο τον ανταγωνισμό της είναι το support.
Μια εταιρία που έχει 24/7/365 support, πολύ γρήγορα πιστεύω θα καταφέρει να κερδίσει πολλούς και καλούς πελάτες.
Το support που πρέπει να προσφέρει η κάθε σοβαρή εταιρία χωρίζεται:
- OnSite support - chat
Προγράμματα όπως το Liveperson.com, θα δώσουν την δυνατότητα στο πελάτη να έρθει σε επαφή με την εταιρία μέσω ενος chat σε real time. Αυτό προσφέρει εμπιστοσύνη και κύρος στην εταιρία που θα επιλέξει μία τέτια λύση.
Προσοχή: Καλό είναι να υπάρχει πάντα κάποιος τεχνικός Online, ανεξαρτήτος την ώρα.
- Ticketing system
Σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων με τους πελάτες μέσω ενός web based συστήματος στο οποίο μπορεί να συνδεθεί ο πελάτης με τον δικό του user.
Χρήσιμα εργαλεία όπως το Kayako Support Center ή το Cerberus μπορούν να σας λύσουν τα χέρια προσφέροντας σας τη δυνατότητα να δουλέψετε με outsourced προσωπικό ή να διμιουργήσετε μια online Knowledge Base.
- Support μέσω τηλεφώνου.
Η τηλεφωνική επαφή και υποστήριξη των πελατών είναι κάτι που λίγες εταιρίες προσφέρουν και με σιγουρία, αν μπορέσει κάποια εταιρία να προσφέρει κάτι τέτοιο θα ξεχωρίσει και θα κερδίσει την εμπιστοσύνη ενός μεγάλου αριθμού πελατών.
Ακόμα, στην επιλογή προσωπικού πρέπει να σιγουρευτούμε πως το άτομο(α) που θα επιλέξουμε έχει γνώσεις και εμπειρία πάνω στο Control Panel που θα προσφέρουμε στους πελάτες μας.
Εταιρίες με Control Panels, όπως Plesk ή cPanel, έχουν μεγάλη ζήτηση αλλά θα πρέπει να μπορούν και να υποστηριξουν μία τέτια λύση.
3) Billing System.
Στο τομέα του Hosting, οι υπηρεσίες έχουν μια μηνιαία τιμή. Ο πελάτης επιλέγει τη συχνότητα που θέλει να κάνει τις πληρωμές (Μηνα, 3 μήνες, 6 ή 12 μήνες ). Αυτό απο τη μία είναι καλό μιας και συνέχεια μπένουν λεφτά στην εταιρία. Απο την αλλή όμως πρέπει και η εταιρία να διαθέτει ένα σύστημα ώστε να διαχειρίζεται το κάθε πελάτη και τις προγραμματισμένες πληρωμές του καθενός.
Προγράμματα όπως: clientexec, Uber Smith, ModernBill, κάνουν αυτή ακριβώς τη δουλεία και μας βοηθάνε μεσω της βάσης δεδομένων να προγραμματίσουμε τις επόμενες πληρωμές για το κάθε πελάτη ξεχωριστά.
4) Η κατασκεύη και προώθηση της ιστοσελίδας είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο και δύσκολα να αναπτυχθεί μέσα σε μερικές σειρές.
Αυτά που θα πρέπει να προσέξουμε έιναι:
- Web design original και επαγγελματικό.
- Δημιουργία brand
- Structure και usability
- Search Engine Optimization On και off site.
- Σωστή διαρρύθμιση τις πληροφορίας.
- Δημιουργία μίας knowledge base με της πιο συχνές ερωτήσεις που μπορεί να προκύψουν.
Αυτό θα έχει και οικονομικό όφελος για την επιχείρηση σας μιας και πολλές απο τις ερωτήσεις των πελατών θα τις έχετε απαντήσει και θα κερδίσετε χρόνο απο το support.
Η πιο συχνή ερώτηση που πέρνει μια εταιρία hosting είναι: “Πως δημιουργώ ένα καινούριο email account ;”
Καλό θα είναι ερωτήσεις τέτιου τύπου να απαντηθούν online ώστε να μην χριαστεί να επαναλαμβάνεται τις ίδιες απαντήσεις.
Η προώθηση των υπηρεσιών μας μπορεί να γίνει μέσω:
- SEO
- Adwords στη Google
- Δωρεάν φιλοξενία κάποιων web sites με την προϋπόθεση να προσθέσουν στο site ένα διαφημιστικό banner
- Απο στόμα σε στόμα (πέζει σημαντικό ρόλο η ποιότητα που προσφέρεται)
- Αγορά διαφημιστικών banners
5) Όταν θα επιλέξουμε το server που θα φιλοξενίσουμε τις ιστοσελίδες των πελατών μας θα πρέπει να αποφασίσουμε για το OS του server (Unix ή Windows) και το control panel που θα προσφέρουμε.
Ανάλογα με τις επιλογές μας θα είναι και τα έξοδα.
Πχ. Ένας high end dedicated server μαζί με cPanel (OS: linux) κοστίζει περίπου 250 euro/μήνα.
Στα 250 euro πρέπει να προσθέσουμε και τα :
- Έξοδα τεχνικής υποστήριξης
- Έξοδα για το software (ticket, billing)
- Έξοδα αποστολής συμβολαίου και τιμολογίου
- Φορολογία στο κράτος
Όλα αυτά θα μας δώσουν ένα σύνολο.
Εμείς θα πρέπει να υπολογίσουμε το νούμερο των πελατών που μπορούμε να φιλοξενίσουμε σε ένα server και μία μέση τιμή που θα πληρώνει ο κάθε πελάτης. Το αποτέλεσμα θα μας δώσει να καταλάβουμε (χονδρικά) τα έσοδα που θα έχουμε.
Η αφαίρεση των εξόδων απο τα έσοδα θα μας δώσει το σχετικό κέρδος.
Θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στις τιμές που θα πουλάμε το κάθε πακέτο ώστε να έχουμε και κάποιο κέρδος.
Καμία εταιρία web hosting δεν έχει κέρδη απο τους πρώτους μήνες και δυστηχώς πολλές απο αυτές αρχίζουν με μικρές τιμές με σκοπό να κερδίσουν γρήγορα πελάτες.
Αυτό είναι ένα ρίσκο που μπορεί να έχει άσχημες επιπτώσεις στην επιχείρηση μας.
Οι τιμές μας θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικές αλλα να μας προσφέρουν και κάποιο περιθώριο ανάπτυξης. Ακόμα θα πρέπει ο κάτοχος της εταιρίας να μπορεί να συντηρήσει την εταιρία κάποιους μήνες χωρίς κέρδος.
6) Backups - Web Hosting
Όλες οι σοβαρές hosting εταιρίες προσφέρουν στους πελάτες τους και κάποιες λύσεις backup.
Σε περίπτωση που έχουμε κάποιο HDD - hardware failure και χαθούν τα δεδομένα που φιλοξενούμε, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να κάνουμε restore το συντομότερο δυνατόν όλα τα δεδομένα και να συνεχίσουμε τι δραστηριότητα μας.
Έαν δέν είμαστε σε θέση να κάνουμε το restore τότε ένας μεγάλος αριθμός πελατών θα αλλάξει εταιρία (πτώση των εσόδων) και με σιγουρία η δυσφήμιση τις εταιρίας μας θα είναι τεραστια.

Currently have 0 σχόλια:

Leave a Reply

Δημοσίευση σχολίου